26 Nisan 2009 Pazar
Trendometre
11:19 |
Gönderen
futurizm |
Kaydı Düzenle
2009 neler getirecek?
Trend sosyologları ve fütüristler biz fanilere göre daha iyimser insanlar.Bardağı dolu tarafından görüyorlar hep.Onlar için ‘bir yıl daha bitmiyor’; ‘yeni bir yıl başlıyor’…İşleri; önümüzdeki yılın (ve hatta takip eden yılların da) neler getireceğini hesaplamak, ellerindeki milyonlarca veriden, bizlerin anlayabileceği sonuçlar çıkarmak.Trendler ve trend belirlemek, ciddi araştırma gerektiren, önemli bir iş; sosyolojinin de okullarda okutulması gereken mühim bir dalı…
Sizi akademik boşluklarla daha fazla sıkmayayım. Buyurunuz, ünlü trend analiz kurumlarından Trendwatching’in 2009 raporuna:
* Gelişmekte olan ülkelerin ekonomisi, çok daha fazla önem kazanacak.* Çin, ‘kopyalamaya’ devam edecek. Ama yavaş yavaş nitelikli mallar üretmeye de başlayacak. Özellikle mimari ve moda alanlarında, kaliteli ürünler sunacak. Dünyanın ‘beyaz adam tarafından yönetildiği’ günler geride kaldı. Artık farklı kültürlere ve kültürlerin kökenlerine saygı ön plana çıkacak.
TERZİLER ÖNEM KAZANACAK* Tüketicileri etkilemek için kokulardan daha çok faydalanılacak. Markalar, kendilerine has kokular üretmeye başlayacak.* ‘Değer vermek’ tanımını çok fazla duyar olacağız. Müşterisine, çalışanına, doğaya ‘değer veren’, sosyal sorumluluk sahibi markaları tercih edeceğiz.* Markalar daha çok kişiselleştirmeye gidecek.* Siparişle yapılan şeylerin (ve tabii terzilerin) önemi artacak.* Warhol haklı çıkacak. Tüm ticari mallar ’sanat gibi’ görünmeye, olmaya çalışacak.
* Zamanın önemi daha da artacak, hayat iyice hızlanacak. Aynı anda birden fazla iş halledebilmemiz için çeşitli ürün ve servisler ortaya çıkacak. Masa başında çalışırken sporumuzu da yapabilmek isteyeceğiz.
HESAPLI ORGANİK
* Ekoloji trendi güçlenerek devam edecek.* Nispeten pahalı olan organik ve ekoloji dostu mal ve hizmetlerin fiyatları daha ulaşılabilir olacak.
OYUN KONSOLU SATIŞINDA PATLAMA YAŞANACAK
* Kısa vadede harcamalarda azalma olacak. Bu atmosferde, müşterilerine kucak açan ve onları önemsediğini gösteren markalar kazanacak. Fiyat indirimleri, kampanyalar ve sürprizler yapan şirketler, bu dönemden mü?teri bağlılığı kazanarak çıkacak.* Çektikçe uzayan ve yıllarca giyilebilen çocuk ayakkabıları gibi uzun ömürlü ürünler rağbet görecek.
* İyi tasarımlı ama nispeten hesaplı ürünler tercih edilecek.* İnternetteki ‘Second Life’ gibi sanal gerçeklik platformları ve oyunlar popülerleşecek.* Gençler sokaklarda eğlenmeyi tercih edecek. Daha olgun nüfus ise evde oturmak isteyecek. Nintendo Wii, Sony PlayStation ve Xbox satışları patlayacak.
LÜKSÜN TANIMI DEĞİŞECEK
* Lüks, insan var olduğu sürece bitmeyecek. Çünkü lüksü tanımlayan şey, ‘azlık’tır. Az olan her şey lüks sayılacak.
* Absürt miktarlarda para harcayan kişiler, bu alışkanlıklarını sürdürecek ama artık daha ‘göze batmayan’ bir lüksün peşinden koşulacak.
* ‘Dubaiesk’ de denilen, ‘benzeri Dubai’de görülebilir, yapılabilir’ gibi hissettiren şeyler yerine, daha mütevazi bir lüks tercih edilecek.
SALZMAN DA AÇIKLADI
Trend gurusu Marian Salzman’ın 2009 öngörüleri ise şöyle:* Başkan Obama’nın şehri Chicago, yeni ’stil belirleyici merkez’ olacak.
* Dikkatler, 1955 - 1964 yılları arasında doğanlara (Barack Obama da onlardan biri) çevrilecek. Üst pozisyonlara gelecek bu kişiler, ‘Açgözlülük iyidir’ anlayışından sonraki kuşağa ait. Yani sembolik bir önemi olmadığı sürece yeni otomobiller veya lüks ürünler peşinde koşmuyorlar.
* Eskiden değer sistemlerimiz daha fazla yapmak, daha fazlasına sahip olmak, daha fazla ‘olmak’ üzerine kuruluydu. Yeni değerlerimiz ise sağlamlık, güvenilirlik, işbirliği, huzur ve sürdürülebilirlik olacak.
DİĞER UZMANLAR NELER ÖNGÖRÜYOR?
Jeremy Gutsche (TrendHunter)Pahalı olmayan tasarımlar daha çok dikkat çekmeye başladı. Vivienne Westwood’un ilkbahar/yaz koleksiyonu kısıtlı bir bütçeyle de şık olunabileceğini gösteriyordu.
David Wolfe (The Doneger Group)Pasaklı giyinmek ‘trend’ olacak. Özellikle pastel tonlar ve melankolik görünümlere hazır olun. Geçen yılların seksi modası bitecek.
The Trends Research InstituteMüzik ve eğlence artacak. Kimse evde oturmak istemeyecek. Yaratıcılık artacak
Kaynak: http://www.trendometre.com/2008/12/30/2009-neler-getirecek/
Trend sosyologları ve fütüristler biz fanilere göre daha iyimser insanlar.Bardağı dolu tarafından görüyorlar hep.Onlar için ‘bir yıl daha bitmiyor’; ‘yeni bir yıl başlıyor’…İşleri; önümüzdeki yılın (ve hatta takip eden yılların da) neler getireceğini hesaplamak, ellerindeki milyonlarca veriden, bizlerin anlayabileceği sonuçlar çıkarmak.Trendler ve trend belirlemek, ciddi araştırma gerektiren, önemli bir iş; sosyolojinin de okullarda okutulması gereken mühim bir dalı…
Sizi akademik boşluklarla daha fazla sıkmayayım. Buyurunuz, ünlü trend analiz kurumlarından Trendwatching’in 2009 raporuna:
* Gelişmekte olan ülkelerin ekonomisi, çok daha fazla önem kazanacak.* Çin, ‘kopyalamaya’ devam edecek. Ama yavaş yavaş nitelikli mallar üretmeye de başlayacak. Özellikle mimari ve moda alanlarında, kaliteli ürünler sunacak. Dünyanın ‘beyaz adam tarafından yönetildiği’ günler geride kaldı. Artık farklı kültürlere ve kültürlerin kökenlerine saygı ön plana çıkacak.
TERZİLER ÖNEM KAZANACAK* Tüketicileri etkilemek için kokulardan daha çok faydalanılacak. Markalar, kendilerine has kokular üretmeye başlayacak.* ‘Değer vermek’ tanımını çok fazla duyar olacağız. Müşterisine, çalışanına, doğaya ‘değer veren’, sosyal sorumluluk sahibi markaları tercih edeceğiz.* Markalar daha çok kişiselleştirmeye gidecek.* Siparişle yapılan şeylerin (ve tabii terzilerin) önemi artacak.* Warhol haklı çıkacak. Tüm ticari mallar ’sanat gibi’ görünmeye, olmaya çalışacak.
* Zamanın önemi daha da artacak, hayat iyice hızlanacak. Aynı anda birden fazla iş halledebilmemiz için çeşitli ürün ve servisler ortaya çıkacak. Masa başında çalışırken sporumuzu da yapabilmek isteyeceğiz.
HESAPLI ORGANİK
* Ekoloji trendi güçlenerek devam edecek.* Nispeten pahalı olan organik ve ekoloji dostu mal ve hizmetlerin fiyatları daha ulaşılabilir olacak.
OYUN KONSOLU SATIŞINDA PATLAMA YAŞANACAK
* Kısa vadede harcamalarda azalma olacak. Bu atmosferde, müşterilerine kucak açan ve onları önemsediğini gösteren markalar kazanacak. Fiyat indirimleri, kampanyalar ve sürprizler yapan şirketler, bu dönemden mü?teri bağlılığı kazanarak çıkacak.* Çektikçe uzayan ve yıllarca giyilebilen çocuk ayakkabıları gibi uzun ömürlü ürünler rağbet görecek.
* İyi tasarımlı ama nispeten hesaplı ürünler tercih edilecek.* İnternetteki ‘Second Life’ gibi sanal gerçeklik platformları ve oyunlar popülerleşecek.* Gençler sokaklarda eğlenmeyi tercih edecek. Daha olgun nüfus ise evde oturmak isteyecek. Nintendo Wii, Sony PlayStation ve Xbox satışları patlayacak.
LÜKSÜN TANIMI DEĞİŞECEK
* Lüks, insan var olduğu sürece bitmeyecek. Çünkü lüksü tanımlayan şey, ‘azlık’tır. Az olan her şey lüks sayılacak.
* Absürt miktarlarda para harcayan kişiler, bu alışkanlıklarını sürdürecek ama artık daha ‘göze batmayan’ bir lüksün peşinden koşulacak.
* ‘Dubaiesk’ de denilen, ‘benzeri Dubai’de görülebilir, yapılabilir’ gibi hissettiren şeyler yerine, daha mütevazi bir lüks tercih edilecek.
SALZMAN DA AÇIKLADI
Trend gurusu Marian Salzman’ın 2009 öngörüleri ise şöyle:* Başkan Obama’nın şehri Chicago, yeni ’stil belirleyici merkez’ olacak.
* Dikkatler, 1955 - 1964 yılları arasında doğanlara (Barack Obama da onlardan biri) çevrilecek. Üst pozisyonlara gelecek bu kişiler, ‘Açgözlülük iyidir’ anlayışından sonraki kuşağa ait. Yani sembolik bir önemi olmadığı sürece yeni otomobiller veya lüks ürünler peşinde koşmuyorlar.
* Eskiden değer sistemlerimiz daha fazla yapmak, daha fazlasına sahip olmak, daha fazla ‘olmak’ üzerine kuruluydu. Yeni değerlerimiz ise sağlamlık, güvenilirlik, işbirliği, huzur ve sürdürülebilirlik olacak.
DİĞER UZMANLAR NELER ÖNGÖRÜYOR?
Jeremy Gutsche (TrendHunter)Pahalı olmayan tasarımlar daha çok dikkat çekmeye başladı. Vivienne Westwood’un ilkbahar/yaz koleksiyonu kısıtlı bir bütçeyle de şık olunabileceğini gösteriyordu.
David Wolfe (The Doneger Group)Pasaklı giyinmek ‘trend’ olacak. Özellikle pastel tonlar ve melankolik görünümlere hazır olun. Geçen yılların seksi modası bitecek.
The Trends Research InstituteMüzik ve eğlence artacak. Kimse evde oturmak istemeyecek. Yaratıcılık artacak
Kaynak: http://www.trendometre.com/2008/12/30/2009-neler-getirecek/
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
About Me
- futurizm
- Tüm Fütüristler Derneği’nin temel amacı geniş kitlelerle gelecekçiliğin (fütürizm) kurum ve toplumlara ilişkin; olası, olanaklı ve tercih edilen gelecek senaryolarını ve bunları gerçekleştirmek için atılması gereken adımları inceleyen ilkeli ve bütünsel çalışmalar zinciri olduğunu anlatabilmektir. İletişim için: http://www.m-gen.biz http://www.futurizm.org
0 yorum:
Yorum Gönder