9 Ağustos 2009 Pazar

Eğitimin geleceği
Thomas Frey

Değişimin hızı bizi, daha hızlı, daha akıllı, daha iyi bir insan üretmeye zorluyor. Şimdiki sistemler, bunun olmasını engelliyor. Geleceğin eğitim sistemleri, standartlaştırılmış eğitim yazılımı sunucusu ve tek noktadan global dağıtım sisteminin gelişiyle serbest kalacak.

Thomas Frey, DaVinci Enstitüsü’nde yetkili müdürü ve kıdemli fütüristtir.
2010 da yapılacak Fütüristler Zirvesi Konuşmacısıdır.
“Artık eğitim, günümüzün global ekonomisinde
bir numaralı ekonomik önceliktir.” - John Naisbitt, Megatrends’in yazarı
Bu rapor, DaVinci Enstitüsü, Enstitü’nün üyeleri ve bağlı araştırma ekipleri tarafından ortak yürütülen bir araştırmanın sonucudur. Fütüristler Derneği üyeleri ve daha iyi bir gelecek için çaba gösteren, akıllı-iyi insanlar için M-GEN tarafından derlenmiştir.

Giriş
İki yıl içinde, eğitim dünyasında radikal bir değişiklik meydana gelmeye başlayacak.
Birçok insan, eğitim sistemlerinin gittiği yön konusunda tahminler yaparken, biz, en iyi tahminde bulunanların iTunes ve Amazon gibi çevrimiçi dünyada doğan katılımcı viral sistemlerde gizli olduğunu bulduk. Bu aşağıdan-yukarıya yaklaşımlar, piyasanın talepleriyle yakından ilişkili, hızla geliştirilebilen, katılımcı güdümlü sistemlerdir.

Bu araştırmada, bölücü yeni nesil eğitim sistemlerinin ortaya çıkmasına neden olacak eksik temel öğelere odaklanacağız. Bu eksik parçalar, büyük olasılıkla gelecek iki yıl içinde özel fonlar aracılığıyla yaratılacak ve beş yıldan kısa bir süre içinde çarpıcı nitelikte bir eğitim değişikliğine neden olacaktır.

Organik bir eğitim yazılımı modülü için standart bir mimari ve bu eğitim yazılımını oluşturmak için gerekli yazılım, başta gelen eksik parçalardır. Bu eksik parçalar için çözüm, genel olarak halkın akla gelebilecek her türlü konu üzerine dersler yaratmasına imkân tanıyan katılımcı bir eğitim yazılımı sunucusu (courseware provider) olacaktır. Birçok şirketin bu problemi çözme girişiminde bulunacağını umuyoruz ama piyasa hızla en hoşuna gidene yönelecektir.
Piyasa, tercih edilen eğitim yazılımı sunucusuna yönelmeye başlayınca, eğitim yazılımı kütüphanesini büyütmek, bütünlük oluşturmak, bunu evrensel olarak dağıtık hale getirmek, sonuçları arşivlemek ve işlevsellik katmak için çok sayıda yeni sistem geliştirilecektir. Çalışmanın tamamına http://www.m-gen.biz/makaleler0150.asp linkinden erişilebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

About Me

Fotoğrafım
futurizm
Tüm Fütüristler Derneği’nin temel amacı geniş kitlelerle gelecekçiliğin (fütürizm) kurum ve toplumlara ilişkin; olası, olanaklı ve tercih edilen gelecek senaryolarını ve bunları gerçekleştirmek için atılması gereken adımları inceleyen ilkeli ve bütünsel çalışmalar zinciri olduğunu anlatabilmektir. İletişim için: http://www.m-gen.biz http://www.futurizm.org
Profilimin tamamını görüntüle

İzleyiciler

Tüm Fütüristler Derneği